زنجان-مدیر عامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان گفت:تامین ماسک مشکل جهانی است و مختص استان زنجان نیست.

داروخانه های دولتی سفارش ماسک از بخش خصوصی نمی گیرند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:محمدباقر آیت‌اللهی  ظهر روز چهارشنبه  در نشست خبری  گفت: اقلام این شرکت به ۱۲۰   داروخانه در سطح استان صادر می شود.

آیت اللهی  افزود: از ۱۵اسفند تاکنون  ۶۷ تن الکل ۷۰ درجه  تولید شده که  ۵۰ تن آن توزیع شده است.

وی  تعداد ماسک‌های توزیع شده را یک میلیون و ۹۵۷ ذکر  کرد و گفت:طی این مدت  ۲۲۷ عدد ژل ضدعفونی کننده در حجم و وزن متفاوت  توزیع شده است.

این مسئول از توزیع بیش از دو میلیون جفت دستکش لاتکس باحکم دادستانی خبرداد و یاد آورشد:۷۶۳ کارتن بسته‌های  ۱۰۰ عددی دستکش نایلونی طی مدت زمان یاد شده  توزیع شده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات موجود در  تامین ماسک گفت:کمبود ماسک مشکل جهانی است و مختص استان زنجان نیست.

آیت‌اللهی با انتقاد از عملکرد داروخانه‌هادر شرایط ویژه فعلی ادامه داد: داروخانه های دولتی هلال احمر،بهشتی،رجایی هیچ سفارشی برای اقلام بهداشتی مخصوصا تامین ماسک  مورد نیاز در این ایام ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عدم تمایل داروخانه های دولتی برای خرید ماسک گفت:آنها عنوان می کنند که نمی خواهند دچار دردسر شوند.

آیت اللهی با تشریح این نکته که نباید دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی به فکر سود باشد اذعان داشت:متاسفانه فضا را برای فعالیت بخش خصوصی  فراهم نکرده اند.

وی با تاکید براینکه در الکل و مواد ضدعفونی کننده مشکلی وجود ندارد اذعان داشت:یکی از شرکتهای تولید کننده در زنجان روزانه ۴۵هزار عدد ماسک تولید می کند که ۳۰هزار عدد آن به بخش بهداشت و درمان و ۲۰هزار عدد به بیمارستا نها ارسال می شود و تنها ۱۵هزار ماسک سهم مردم عادی می شود که رقم ناچیزی است.گفتنی است در ادامه خبرنگاران از  شرکتتعاونی داروسازان ۵ شهریوربازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.